Debatt
Investera i att nå den unga generationen via media
Min önskan är att kyrkor och samfund ännu mera samverkar för att skapa program att nå ut till den unga generation genom media, med allkristna ungdomsprogram som låter tala om sig, skriver evangelisten Ingemar Helmner, som uppmanar till målmedveten mobilisering.
Andliga väckelser har alltid fött fram djärva entreprenörer. Visionärer. Troshjältar. Evangelister med förmåga att bryta ny mark.
Då jag var liten pojke ringlade sig köerna oändligt långa till stans pingstkyrka. Lars-Erik Jansson gjorde något nytt och häftigt: ledde ett jättepopulärt program på riksradion med namnet ”Ungdomens kväll”. Vilket initiativ! En ungdomsledare som vågade tänka stort – och i nya banor.
Några årtionden senare minns jag pionjärandan och glöden då närradion blev frikyrkornas förlängda arm. Unga entusiaster var ”på tå” för att utnyttja denna möjlighet till evangelisation. Direktsända kafékvällar med spännande gäster drog mycket folk, och vi var stolta och glada över kyrkans nya ”skyltfönster”.
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
HELG
159,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP