Göteborg

Kristna förläggare på Bok­mässan: Stort sug efter Bibeln

Reine Toth, förläggare på Libris, märker att Libris bibelkampanj "Me and my bible" (Jag och min bibel) har gett resultat och att allt fler vill köpa Bibeln

Bibeln säljer som smör. Det bekräftar såväl Libris, Marcus förlag, Hylleruds förlag som XP Media/Folkbibeln när Världen idag möter de kristna bok­förlagen på Bokmässan i Göteborg. Just denna dag lanserar också Hylleruds förlag Actionbibeln, där Bibeln i sin helhet utformats som en tecknad serie.

Publicerad Senast uppdaterad

Världen idag besöker Svenska mässan i centrala Göteborg på Bok­mässans första dag, torsdagen. Solen skiner utanför mässhallen och längs vägen står bussarna med långväga besökare på rad. Inne på mässan är det livligt. Sorlet av människor, vilka bär på tygpåsar och kassar som de fått eller köpt hos utställarna, överröstas bara av ljudet från högtalarna från de olika utställarna där talarna framträder, eller från applåder.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS