Samla er skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl.
Matteus 6:20

Världen idag

Tillbedjan ändrar atmosfär och förväntan

Bönekrönika ”Men det kommer en tid, och den är redan här, när sanna tillbedjare ska tillbe Fadern i ande och... tisdag 27/9 00:00

Om kristenheten och valresultatet

Ledarkrönika Sverige är i process att få en ny regering. Sådana lägen, när fasta strukturer luckras upp, fogas... torsdag 22/9 00:10

Att vara 18 år och längta efter att få träffa fler kristna

Missionsglimten Jag läste häromdagen några korta rader i ett mejl och blev så berörd. Kan du tillsammans med mig... torsdag 22/9 00:00

Driven av hjärta och nöd för de förlorade

Krönikor Vi är nyligen hemkomna från en missionsresa till Nepal, ett land som ligger vid bergskedjan... torsdag 22/9 00:00

Vi får reflektera Kristi ljus in i vår tid

Inför söndag När jag skriver detta har det gått några dygn sedan Sverige genomförde ett riksdagsval. Innan valet... torsdag 22/9 00:00

Sanningen bistår yttrandefriheten

Israelkrönika Det tyska mediehuset Deutsche Welle (DW) kom i början av september med nya riktlinjer för hur deras... onsdag 21/9 00:10

Så bygger vi det samhälle vi vill leva i

Vardagskrönika Jag var inne i en skoaffär i Stockholm förra veckan och provade skor inför höstens antågande.... onsdag 21/9 00:00

Rickard Johnston: I hopplösheten finns hoppet kvar

Ungkrönika Du kanske har hört uttrycket att hoppet är det sista som överger en människa – men går det att... tisdag 20/9 00:00

Omöjligt att sia om hur Putins slut kommer att gestalta sig

Gästkrönika Efter att just ha sett ett ryskt tv-inslag och tagit del av växande kritik mot Putin bland ryska... tisdag 20/9 00:00

Låt inte din otålighet krocka med de andliga naturlagarna

Bönekrönika Jag minns hur jag som liten satte mig i en kall bil under vinterhalvåret. Knappt hade pappa startat... tisdag 20/9 00:00

Evangeliet fick lysa allt klarare

Missionsglimten De bjöd hem mig till Vivalla i Örebro. Men hur skulle jag, som man, kunna gå hem till en somalisk... torsdag 15/9 00:00

Jag vill ha allt det där!

Bönekrönika Hon ryckte till och tittade förvånat på mig. ”Ja, det stämmer. Hur kunde du veta det?” utbrister... torsdag 15/9 00:00

”Jag ber att de alla ska vara ett”

Inför söndag ”Så, Lina, vad tycker du om Ulf Ekman?” Trots att det är många år sedan nu minns jag fortfarande... torsdag 15/9 00:00

När IDF gör fel

Israelkrönika Den israeliska arméns (IDF) tillkännagivande förra veckan om att en IDF-soldat högst troligt var... onsdag 14/9 00:10

Mina vida regler begränsade Gud

Vardagskrönika Femton år vuxen med koll på näst intill det mesta av värde här på jorden kändes det faktiskt helt... onsdag 14/9 00:00

Först av allt!

Bönekrönika ”Först av allt uppmanar jag till bön, åkallan, förbön och tacksägelse för alla människor, för... tisdag 13/9 00:00

Guds rike växer i Asien

Missionsglimten Det har gått sex månader sedan vår förra lärjungaträning i Kambodja. Nu var vi tillbaka för... torsdag 8/9 00:00

Människor är det viktiga

Krönikor ”När Jesus steg ur båten fick han se en stor skara människor ...” (Mark 6:34). Som kyrka är det... torsdag 8/9 00:00

Vem vid din ”port” kallar Jesus dig att öppna din hand för?

Inför söndag Det finns två lite större sjöar i Israel: Gennesarets sjö, som vimlar av fisk, och Döda havet, som... torsdag 8/9 00:00

En ny farlig generation terrorister

Israelkrönika Israel upplever en säkerhetsmässigt orolig tid, och just nu kommer det största omedelbara hotet... onsdag 7/9 00:10

En doft av Kristus själv

Vardagskrönika Jag träffar ofta folk som är nyfrälsta eller vill ta emot Jesus i vår kyrka eller någon annan kyrka... onsdag 7/9 00:00

Fri evangelieförkunnelse – valets viktigaste fråga

Gästkrönika I Sverige har politiska makthavare under lång tid vänt sina ”vapen” mot kyrkan, för att ta det... tisdag 6/9 00:00

Vem kan hjälpa vårt land?

Ungkrönika Valet närmar sig, debatterna blir högre och många olika röster lyfts kring hur vi ska lösa... tisdag 6/9 00:00

Det är tider för vägval i Guds hus

Bönekrönika Det pågår ett krig i Europa och strider pågår även i Sverige, där vi tvingats vänja oss vid en... tisdag 6/9 00:00

Välj dem du tror kommer att dra ner Guds välsignelse

Ledarkrönika När vi går till val väljer vi vilka som ska styra landet, och ytterst handlar det om vilket land vi... torsdag 1/9 00:30

Sann frihet kommer med Kristus

Inför söndag ”Jag menar att den här tidens lidanden inte kan jämföras med den härlighet som ska uppenbaras och... torsdag 1/9 00:10

Tågresan blev till ett väckelsemöte

Krönikor Jag satt för en tid sedan i en tågkupé på väg hem. Upptagen av mina egna tankar och förberedelser... torsdag 1/9 00:00

Godkänner USA Irans jihad?

Israelkrönika Jihad är ytterligare ett begrepp som har blivit svårt att prata om. Ibland på grund av en reell... onsdag 31/8 00:10

Gud behöver inte någon – han behöver dig

Vardagskrönika Jag inleder varje dag med en espresso – extra stark – och min bibel, och jag avslutar varje dag med... onsdag 31/8 00:00

Ibland behöver vi kämpa med Gud

Bönekrönika Det verkar som om flera av de bibliska gestalterna får kämpa för sina liv inför Gud, och märkta för... tisdag 30/8 00:10

Kyrkans kall har aldrig varit att tillfredsställa alla

Gästkrönika Vi lever i en intressant tid. Krig pågår i Europa, priser på både mat och diesel stiger och de... tisdag 30/8 00:00

Gud vänder sorg och skam till glädje

Missionsglimten Han stirrar ner i marken, håller i stolen och ser obekväm ut. Länge har jag försökt möta hans blick... torsdag 25/8 00:00

Förlåtna syndare är smittsamma redskap i Guds rike

Inför söndag Denna söndag har ett kärvt budskap till oss. Det handlar om vår livsföring som kristna. I dagens... torsdag 25/8 00:00

Ta striden i ditt sinne

Vardagskrönika Ibland går jag igenom min bokhylla och beundrar, synar och fascineras av alla böcker jag har läst... onsdag 24/8 00:00

Det är dags att be om väckelse

Bönekrönika Det är tid att som ett enat Guds folk be om väckelse i Sverige. Just väckelse är ett ord som ger... tisdag 23/8 00:00

Jesus söker efter den som gått vilse

Ungkrönika I sommar har jag som vanligt spelat ett par rundor discgolf. Sporten går ut på att ta sig runt en... tisdag 23/8 00:00

Sjöng i anden under fredagsbönen i moskén

Missionsglimten Douzhan arbetar bland muslimer i ett land i Centralasien. Han brinner för att se hela området bli... fredag 19/8 00:00

Det finns skatter som är nedgrävda

Ledarkrönika Den här sommaren tillbringade jag ett par dagar på Löttorp. Det var väldigt tydligt att den... torsdag 18/8 00:20

På upptäcktsfärd i nådens landskap

Inför söndag Efter en innehållsrik och påfyllande semester med vila, släkt och vänner, Delsbo spelmansstämma och... torsdag 18/8 00:20

Förvänta dig frukten som kommer efter blomningen

Krönikor Det som ger mig hopp och tro är två genombrott som jag minns med glädje. Det första är från... torsdag 18/8 00:00
E-tidning
Magasin
Senaste avsnitten:
Följ Världen idag i sociala medier