Den tio år gamla arenan, där publikrekordet hittills ligger på 5 400, har huserat svenska Melodifestivalen två gånger och erbjuder annars bandymatcher.
Sebastian Stakset berättar att idén kom då han besökte några kristna trossyskon i Lidköping, vilka visade sig vara villiga att bidra till att ta hans evangelisationskampanj till arenan.
– En anledning är också att det här är ett område som är väldigt drabbat av kriminalitet och droger. Hela Lidköping och städerna runt omkring är känt för det, säger evangelisten.
Tanken är också att Lidköping bara ska bli en första anhalt när evangelisationskampanjen sedan fortsätter som arenaturné. Även om de tre huvudtalarna blir desamma som under sommarens tältkampanj, så tillkommer också nya talare.
Samtidigt vill Sebastian Stakset använda sina erfarenheter som artist till att ge kampanjen en ny paketering.
– Jag vill att det ska bli en riktigt fet arenaupplevelse med ljud och ljus, men med samma ande som i tältet, förklarar han.
Som Världen idag tidigare har rapporterat var det många som kom fram för frälsningsbön under kampanjens tältmöten i somras. Sebastian Stakset vill dock inte ge någon siffra på hur många det kan ha rört sig om totalt.