Vardag

Guide: Så klagar du när hantverkaren gör fel

Vad har du för rättigheter när du och hantverkaren du har anlitat inte är överens? Foto: Janerik Henriksson/TT, Fredrik Sandberg/TT
Foto: TT NYHETSBYRÅN

Missnöjd med fasadrenovering? Eller är nya tapetseringen av sovrummet både sned och vind?Tvister med hantverkare är inte ovanliga, och som konsument har du all rätt att klaga och bestrida.Så här ska du göra om du vill öka dina chanser att få rätt.

Publicerad Uppdaterad

Blev något fel? Se då till att du som köpare av tjänsten först och främst reklamerar inom en rimlig tid. Informera helt enkelt företaget eller hantverkaren om att du är missnöjd och att det inte alls blev vad du tänkt dig.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS