Kom till mig, alla ni som arbetar och är tyngda av bördor, så ska jag ge er vila.
Matteus 11:28

Världen idag

Guide: Så klagar du när hantverkaren gör fel

Missnöjd med fasadrenovering? Eller är nya tapetseringen av sovrummet både sned och vind?Tvister med hantverkare är inte ovanliga, och som konsument har du all rätt att klaga och bestrida.

Så här ska du göra om du vill öka dina chanser att få rätt.

Vardag · Publicerad 04:30, 21 jun 2022

Blev något fel? Se då till att du som köpare av tjänsten först och främst reklamerar inom en rimlig tid. Informera helt enkelt företaget eller hantverkaren om att du är missnöjd och att det inte alls blev vad du tänkt dig.

Klagomål ska lämnas inom rimlig tid – gärna skriftligt – så snart som möjligt. En bra hållpunkt är två månader.

Redan prenumerant? Logga in för att läsa hela artikeln.
En månad gratis!
Läs allt du vill med Världen idag DIGITAL
Du får tillgång till:
✓  Samtliga artiklar på varldenidag.se
✓  E-tidningen fem dagar i veckan
✓  Digitala korsord

Låt oss be om den helige Andes gåvor och kraft

Ledare Vi har nyligen firat pingst, och traditionellt har detta varit en konferenshelg i Sveriges... torsdag 1/6 00:10

Guds kraft okänd för många

Ledare TV4:s succéserie ”Det okända” sändes i 25 säsonger mellan 2004 och 2019. Temat för serien var... torsdag 1/6 00:00