Kultur

Korsets betydelse blir levandegjord i Stotts klassiker

Gud är kärlek, men det är en helig kärlek. Det är en kärlek som ömmar för syndare, men som vägrar att se mellan fingrarna med deras synd. Boken Korset – meningen med Jesu död är kanske höjdpunkten i John Stotts (t h) författarskap skriver Stefan Swärd i sin recension.
Bokomslag
Gud är kärlek, men det är en helig kärlek. Det är en kärlek som ömmar för syndare, men som vägrar att se mellan fingrarna med deras synd, skriver recensenten. Foto: Pixbay
Kristus har räddat oss genom korset, det vi brukar kalla för frälsning. Foto: Ligthstock
Boken Korset – meningen med Jesu död är kanske höjdpunkten i John Stotts författarskap, menar recensenten. Foto: Wikipedia
John Stotts bok om kors ger en fantastisk rik beskrivning av den underbara frälsning som Jesus ger oss. Han dog för att vi skulle få leva. Han blev förbannad för att vi skulle bli välsignade. Foto: Mikael Good
Publicerad Uppdaterad

John Stott har varit en av giganterna inom den evangelikala kristna rörelsen under många år, framför allt genom ett omfattande författarskap. Men också som initiativtagare till ett antal viktiga initiativ inom global evangelikal kristenhet, framför allt när det gäller formandet av Lausannerörelsen och Lausannedeklarationen.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS