Nyheter
Reklam för Jesus väntas nå miljontals under Super Bowl
Miljontals människor väntas få se ett budskap om Jesus i samband med Super Bowl i USA. Detta genom en reklamkampanj som både får ris och ros från kristet håll. ”[Men] som troende bör vi be för denna kampanj och använda den”, menar skribenten Paul Batura.
Den treåriga kampanjen He Gets Us bedriver verksamhet där omkring en miljard dollar satsas på att sprida namnet Jesus på reklamplatser. Sedan starten våren 2022 har kampanjens annonser fått närmare 6,5 miljarder visningar via sociala medier, Youtube samt tv-annonser, uppger Christianity Today. Times Square i New York och Las Vegas Boulevard är två exempel på platser där namnet Jesus synts på stora reklamplatser.
USA:s stora idrottsevenemang Super Bowl, finalen i amerikansk fotboll, som spelas i Arizona söndagen den 12 februari (den 13 februari svensk tid) förväntas ses av fler än 100 miljoner amerikanska tv-tittare. Med en vision om att nå dessa satsar He Gets Us 20 miljoner dollar på reklam med budskap om Jesus till Super Bowls-publiken. Denna satsning är kampanjens största hittills i samband med ett enskilt evenemang.
– He Gets Us-rörelsens primära mål är att introducera Jesus genom att lyfta fram hans relevans i människors vardagliga liv, säger Jordan Carson, talesperson och kommunikationschef för He Gets Us, till Christianity Today.
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
HELG
159,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP