Nyheter

Reklam för Jesus väntas nå miljontals under Super Bowl

He Gets Us reklam för Jesus har bland annat synts längsmed Las Vegas Boulevard. Årets upplaga av Super Bowl kommer att innehålla reklam med budskap om Jesus. Den högra bilden är från Super Bowl 2022. Foto: Eric Jamison/AP/TT & Matt Rourke/AP/TT
He Gets Us reklam för Jesus har bland annat synts längsmed Las Vegas Boulevard. Årets upplaga av Super Bowl kommer att innehålla reklam med budskap om Jesus. Den högra bilden är från Super Bowl 2022. Foto: Eric Jamison/AP/TT & Matt Rourke/AP/TT
He Gets Us reklam för Jesus har bland annat synts längsmed Las Vegas Boulevard. Årets upplaga av Super Bowl kommer att innehålla reklam med budskap om Jesus. Bilden är från Super Bowl 2022. Foto: Eric Jamison/AP/TT
He Gets Us reklam för Jesus har bland annat synts längsmed Las Vegas Boulevard. Årets upplaga av Super Bowl kommer att innehålla reklam med budskap om Jesus. Bilden är från Super Bowl 2022. Foto: Eric Jamison/AP/TT
Årets upplaga av Super Bowl kommer att innehålla reklam med budskap om Jesus. Bilden är från Super Bowl 2022. Foto: Matt Rourke/AP/TT
Årets upplaga av Super Bowl kommer att innehålla reklam med budskap om Jesus. Bilden är från Super Bowl 2022. Foto: Matt Rourke/AP/TT

Miljontals människor väntas få se ett budskap om Jesus i samband med Super Bowl i USA. Detta genom en reklamkampanj som både får ris och ros från kristet håll. ”[Men] som troende bör vi be för denna kampanj och använda den”, menar skribenten Paul Batura.

Publicerad Uppdaterad

Den treåriga kampanjen He Gets Us bedriver verksamhet där omkring en miljard dollar satsas på att sprida namnet Jesus på reklamplatser. Sedan starten våren 2022 har kampanjens annonser fått närmare 6,5 miljarder visningar via sociala medier, Youtube samt tv-annonser, uppger Christianity Today. Times Square i New York och Las Vegas Boulevard är två exempel på platser där namnet Jesus synts på stora reklamplatser.

USA:s stora idrottsevenemang Super Bowl, finalen i amerikansk fotboll, som spelas i Arizona söndagen den 12 februari (den 13 februari svensk tid) förväntas ses av fler än 100 miljoner amerikanska tv-tittare. Med en vision om att nå dessa satsar He Gets Us 20 miljoner dollar på reklam med budskap om Jesus till Super Bowls-publiken. Denna satsning är kampanjens största hittills i samband med ett enskilt evenemang.

– He Gets Us-rörelsens primära mål är att introducera Jesus genom att lyfta fram hans relevans i människors vardagliga liv, säger Jordan Carson, talesperson och kommunikationschef för He Gets Us, till Christianity Today.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS