Redan 2020 planerades en stor tältkampanj i Stockholm i samarbete med många lokala församlingar, men den har fått skjutas fram på grund av pandemin.
– Vi har beslutat att ställa in alla kampanjer i år också, men vi räknar med att komma i gång igen efter årsslutet. Då har vi ett antal kampanjer inplanerade, både i vårt tält och på ett antal arenor, säger pastorn Stefan Swärd som är ordförande i Heart of Evangelism.
Han nämner bland annat Göteborg, Norrköping och Malmö som platser där det planeras för kampanjer. I Stockholm har man konstaterat att det behövs en lokal som rymmer fler än de 4 000 platser som tältet tar.
– Tältet är fullt när vi är på mindre orter, för en satsning i Stockholm skulle det inte räcka på långa vägar, säger Swärd.
Tele2 Arena ligger nära den plats där tältkampanjen skulle ha hållits.
– Och det är nära Sebastians uppväxtområde där han sprang runt och sålde knark, där ska vi nu ha en evangelisationskampanj, säger Stefan Swärd, som betonar att samarbetet med de lokala församlingarna är A och O.
– Vi har bra uppbackning från Stockholms kyrkor, det är ett 25-tal församlingar i olika samfund som sedan tidigare funnits med i planeringen.
Att man hyr en stor arena i stället för att använda sitt tält innebär en mer koncentrerad kampanj. I nuläget har man arenan en dag, lördagen den 24 september, men Heart of Evangelism håller öppet för att det kan bli någon eller några dagar ytterligare.
– Vi är helt beroende av samarbetet med kyrkorna om vi ska få se bestående resultat. Vi räknar med att be med många människor till frälsning, och de måste redan samma dag slussas till en Stockholmsförsamling, annars kan det rinna ut i sanden, säger Stefan Swärd.
Sebastian Stakset är förväntansfull inför satsningen.
– Vi vill att många ska få möta Jesus på arenan. Vi ser det som en kärleksmanifestation i en tid och en stad som är i stort behov av kärlek, säger han.