Nyheter

Bris använder kvinna med hijab i sin reklam – kritiseras

Vilka signaler får barn av Bris reklambilder? Det är en fråga som är uppe för diskussion efter att organisationen lanserat en kampanj med Arla. Foto: Gorm Kallestad/NTB/TT
Foto: Skärmdump från Bris hemsida

Att marknadsföra Bris (Barnens rätt i samhället) genom tecknade bilder på en kvinna som bär hijab leder till att barn drabbade av hederskultur inte vågar höra av sig. Det menar debattören Faw Azzat som själv varit utsatt för hederskultur.

Publicerad Uppdaterad

”När jag var tonåring hade jag avstått från att ringa om jag sett bilden”, skriver Faw Azzat på debattplats i Expressen.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS