Hela denna artikel är en annons

”Våra medarbetare är kvar i krigets Ukraina”

IRR-TV:s verksamhetsledare Hannu Haukka säger att de upptrappade striderna och risken för ett fullskaligt krig har fått IRR-TV att påskynda försöken att nå alltfler människor.
Utomhusreklamer är en del av mediekampanjen. På reklamtavlan ovan finns en bild av Gennadyi Mokhnenko, som är far till 35 fosterbarn. Gennadyi är också pastor, militärpastor och teamledare för Mediemissionens mediekampanj på krigsområdet.
Militärpastor Gennadi och Albert delar evangeliet till soldaterna i den ukrainska armén i en underjordisk bunker.
Mediemissionens kampanj koncentreras kring storstäder med över en miljon invånare men också till byarna vid frontavsnittet. Speciell uppmärksamhet koncentreras till de ukrainska soldaterna vid krigsområdet. Bilden: Hannu andra från vänster i svarta kläder. Den skottsäkra västen väger ca 14 kilo.
Upp till 100 meter långa utomhusreklamer finns i storstäderna Dnepr, Harkov, Zaporozhlyen och Mariupol.
Speciell uppmärksamhet koncentreras till de ukrainska soldaterna vid krigsområdet.

Ryssland inledde på torsdagen en stor attack mot Ukraina på flera fronter. Ukraina har utlyst undantagstillstånd i landet. Myndigheterna i östra Ukraina utfärdade en order om att evakuera barn under 15 år till västra Ukraina till den polska gränsen.

Reservisterna har kallats in. Ryssland har attackerat Kiev och landets största städer med flyganfall. Ryska stridsvagnar har trängt in från norr och öster till Ukraina. 

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS