Nyheter
Plusarkiv: Mediaanalys under Synergykonferensen välbesökt
Mediaanalys under Synergykonferensen välbesökt"Kristna kan lära av Prideveckan"
Kristenheten har mycket att lära av Prideveckan. Det menar journalisten Stefan Lundell som medverkade i helgens Synergykonferens.
– När det gäller genomslaget i media är Pride fulländat jämfört med den slätstrukna Jesusmanifestationen, säger han.I helgen fylldes församlingen New life i Stockholm av ett 100-tal kreatörer som träffades för att inspireras i det årliga arrangemanget Synergy.
Ett populärt inslag var den kristne journalisten Stefan Lundells seminarium där han ville visa åhörarna vad kristna arrangörer kan lära av Prideveckan när det gäller att få media att bevaka sitt evenemang.
Stefan Lundell, som till vardags arbetar som nyhetsredaktör på Dagens industri, menar att trots att mediebranschen är synisk är det ändå viktigt att förstå hur den fungerar.
– Målet är att få de stora mediadrakarna med på tåget och skapa rubriker, säger han.
Hans genomgång visar att genomslaget i media för Prideveckan, där 35
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP