Nyheter

Öljätten lyfte fram trans – fick säljras

Ölmärket Bud Light bojkottas nu av tiotusentals amerikaner efter företagets samarbete med transinfluencern Dylan Mulvaney. På bilden nederst till höger syns sångaren Kid Rock.

Det amerikanska ölmärket Bud Light är ett av världen mest kända och har länge varit ledande i USA. Men nu skakar det under företagets fötter efter ett samarbete med kontroversiella transpersonen Dylan Mulvaney. En bojkott ledd av konservativa konsumenter slår hårt mot försäljningen.

Publicerad Uppdaterad

Det var i början av april som Dylan Mulvaney först dök upp i Bud Lights reklamfilmer. Mulvaney är en biologisk man som genomgått könsalternerande behandling och i dag beskriver sig själv som kvinna.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS