Nyheter

Bilmärke lanserar egen vinsort

Italienska bilmärket Alfa-Romeo har nu tillsammans med vinhuset Cantina Scrimaglio lanserat ett eget, exklusivt vin som ska spegla bilmärkets "kraft, elegans och image". Vinets lansering i Sverige har blivit uppskjuten eftersom Systembolaget varit tveksam till kopplingen mellan alkohol och bilkörning, skriver Dagens Medias på sin webbsida. Nu finns det dock tillgängligt på Systembolagets beställningsavdelning. Enligt Nationalföreningen för trafiksäkerhetens främjande i Sverige, NTF, ligger alkoholkonsumtion bakom 25 procent av alla dödsfall i trafiken. - Detta riskerar att försvåra arbetet mot rattfylleri, kommenterar Jan Sandberg, vd för NTF, Alfa Romeos initiativ.
- Det ringer ett antal varningsklockor. Men Alfa Romeo kanske har en strategi för detta och har goda svar på de risker vi ser. Men min spontana reaktion är att det verkar mindre väl övertänkt, säger han till Dagens Media.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS