Nyheter
Bilmärke lanserar egen vinsort
Italienska bilmärket Alfa-Romeo har nu tillsammans med vinhuset Cantina Scrimaglio lanserat ett eget, exklusivt vin som ska spegla bilmärkets "kraft, elegans och image". Vinets lansering i Sverige har blivit uppskjuten eftersom Systembolaget varit tveksam till kopplingen mellan alkohol och bilkörning, skriver Dagens Medias på sin webbsida. Nu finns det dock tillgängligt på Systembolagets beställningsavdelning. Enligt Nationalföreningen för trafiksäkerhetens främjande i Sverige, NTF, ligger alkoholkonsumtion bakom 25 procent av alla dödsfall i trafiken. - Detta riskerar att försvåra arbetet mot rattfylleri, kommenterar Jan Sandberg, vd för NTF, Alfa Romeos initiativ.
- Det ringer ett antal varningsklockor. Men Alfa Romeo kanske har en strategi för detta och har goda svar på de risker vi ser. Men min spontana reaktion är att det verkar mindre väl övertänkt, säger han till Dagens Media.
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP