Krönika
Jesus – vårt varumärke
Jag hörde vid ett tillfälle talas om en högt uppsatt chef på Coca-cola, som uttryckte sig ungefär på följande sätt: "Ta ifrån oss all produktionsutrustning, alla försäljningskanaler, alla samarbetspartners, alla medarbetare och allt annat vi äger, men låt oss behålla vårt varumärke – Coca cola. Vi skulle vara igång igen inom en vecka". Berättelsen talar om kraften som finns i ett varumärke. Ett, om än stort, så ändå mänskligt varumärke.
När jag hörde den där historien kunde jag inte låta bli att tänka på det varumärke vi som kristna äger. Det sammanfattas i berättelsen om när Petrus och Johannes är på väg till templet och möter den lame mannen vid Sköna porten i Apostlagärningarnas tredje kapitel. Petrus säger då: "Silver och guld har jag inte, men vad jag har, det ger jag dig: I Jesu Kristi, nasaréns, namn: stig upp och gå! Och han tog honom i högra handen och reste honom upp."
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP