Krönika

Jesus – vårt varumärke

Jag hörde vid ett tillfälle talas om en högt uppsatt chef på Coca-cola, som uttryckte sig ungefär på följande sätt: "Ta ifrån oss all produktionsutrustning, alla försäljningskanaler, alla samarbetspartners, alla medarbetare och allt annat vi äger, men låt oss behålla vårt varumärke – Coca cola. Vi skulle vara igång igen inom en vecka". Berättelsen talar om kraften som finns i ett varumärke. Ett, om än stort, så ändå mänskligt varumärke.
När jag hörde den där historien kunde jag inte låta bli att tänka på det varumärke vi som kristna äger. Det sammanfattas i berättelsen om när Petrus och Johannes är på väg till templet och möter den lame mannen vid Sköna porten i Apostlagärningarnas tredje kapitel. Petrus säger då: "Silver och guld har jag inte, men vad jag har, det ger jag dig: I Jesu Kristi, nasaréns, namn: stig upp och gå! Och han tog honom i högra handen och reste honom upp."

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS