Krönika

Att vara nöjd med sin situation och tillvaro har nästan blivit något fult.

Publicerad Uppdaterad

”Nöj dig inte med mindre, nöj dig med mer”. Citatet är en reklamslogan från ett telefoniföretag för några år sedan, och jag tycker att det är rätt talande för inställningen i samhället i dag. Ofta möts vi av budskapet att vi ska förverkliga oss själva och sträva uppåt i karriären. Vi ska bli de bästa versionerna av oss själva, och uppleva så mycket vi bara kan och hinner med. Forskning visar också att en genomsnittlig svensk utsätts för mer än 5 000 reklambudskap varje dag – budskap som vill få oss att tro att vi inte har tillräckligt utan behöver något mer för att bli helt tillfredsställda.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS