Nyheter

Raseri mot känt modeföretag – anses sprida pedofilt material

Barn och sexleksaker hör inte ihop, anser kritiker till en stor reklamkampanj. (Bilden är från ett annat sammanhang.) Trots upprördheten är det få kändisar som samarbetar med Balenciaga som uttalat sig. En som gjort det är Kim Kardashian. Foto: Natacha Pisarenko/AP/TT & Jordan Strauss/AP/TT
Barn och sexleksaker hör inte ihop, anser kritiker till en stor reklamkampanj. (Bilden är från ett annat sammanhang.) Foto: Natacha Pisarenko/AP/TT & Jordan Strauss/AP/TT
Trots upprördheten är det få kändisar som samarbetar med Balenciaga som uttalat sig. En som gjort det är Kim Kardashian. Foto: Jordan Strauss/AP/TT

Reklamfoton på barn intill attiraljer för grova sexlekar och en kampanj där pedofilt material används som rekvisita. Det stormar rejält kring lyxmärket Balenciaga som anklagas för att medvetet sprida barnpornografi. Först efter massiv kritik backade företaget och drog tillbaka kampanjen.

Publicerad Uppdaterad

Balenciaga är ett lyxmärke som ägs av franska Kering som även äger märken likt Gucci och Saint Laurent. Skådespelare och influerare kända över hela världen är kopplade till företaget som nu hamnat i hetluften.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS