Nyheter

Prinsessan går till attack mot sexualiseringen av barn

Prinsessan Madeleine reagerade starkt på Balenciagas numera återdragna kampanj och kallar den en ”implicit referens till sexualiseringen av barn och pedofilins värld”. Foto: Jonas Ekströmer/TT
Världen idag 30 november

Världen idag rapporterade förra veckan om lyxmärket Balenciaga som använde reklamfoton på barn intill attiraljer för grova sexlekar. Nu reagerar prinsessan Madeleine på kampanjen och kallar det en ”implicit referens till sexualiseringen av barn och pedofilins värld”.

Publicerad Uppdaterad

Det världskända modevarumärket Balenciagas kampanjer, som senare drogs tillbaka, innehöll foton på barn tillsammans med gosedjursnallar där nallarna hade blåtiror och var klädda i nättoppar och läderselar. Deras utstyrsel liknade kläder som används inom bdsm, det vill säga grova sexlekar där våld och att bindas är vanliga inslag.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS