Nyheter

Nya glasstrenden: större öppenhet för nya smaker

Svensken älskar glass även om försäljningen, hittills i år, varit något lägre än den varma sommaren 2021.

Familjeföretaget Triumfglass upplever att svenskarna har blivit mer benägna att testa nya smaker, och har lanserat en pinnglass med smak av brynt smör. – För fyra-fem år sedan hade vi nog inte vågat, säger marknadschefen Felix Müntzing.

Publicerad Uppdaterad

Vad denna aptit på nyheter kan tänkas bero på, kan marknadschefen inte svara på, men han berättar för Världen idag att det är något som de sett under de senaste tre åren, en trend som alltså tycks ha börjat redan före pandemin.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS