Saliga är de som hungrar och törstar efter rättfärdighet, för de ska bli mättade.
Matteusevangeliet 5:6

Världen idag

Änkans två mäktiga vapen

Böneskolan Det finns en liknelse Jesus gav som, mer än andra, hjälper oss förstå bönens oerhörda möjlighet.... tisdag 24/11 00:00

Under tiden vi väntar

Böneskolan De flesta av oss lever i väntan. En väntan på att något viktigt och gott ska ske framöver. Det kan... tisdag 17/11 00:00

Nödvändig storstädning

Böneskolan Några gånger per år är det dags för storstädning. Ofta infaller dessa röjardagar i anslutning till... tisdag 10/11 00:00

Be för rätt politiskt ledarskap

Böneskolan Är det rätt att be för att ett visst politiskt parti, eller en viss politisk ledare, ska vinna ett... tisdag 3/11 00:00

Döden tystar inte lovet

Böneskolan Allhelgonahelgen är en stor högtid som påminner oss om dem som lämnat oss för en annan värld. En... tisdag 27/10 00:00

Bön om skräddarens visdom

Böneskolan Det finns en risk att fatta för snabba beslut i frågor som får stora konsekvenser utan att först ha... tisdag 20/10 00:00

Guds rike i konfrontation

Böneskolan Det pågår ett våldsamt världskrig. En strid mellan Guds rike och mörkrets rike. Bibeln målar upp... tisdag 13/10 00:00

Sabbaten kallar på oss

Böneskolan Jag vaknade en morgon med ett märkligt ord från Herren inom mig. Jag blev överraskad av själva... tisdag 6/10 00:00

Yom Kippur – en gång för alla

Böneskolan I den judiska kalendern är Yom Kippur – den stora försoningsdagen – den heligaste av alla högtider.... tisdag 29/9 00:00

Lidandet inför tyst Gud

Böneskolan Jobs bok är troligen Bibelns äldsta bok, med det urgamla temat om den oskyldiga människans lidande.... tisdag 22/9 00:10
E-tidning
Senaste magasinen