På Gud, vars ord jag prisar, på Gud litar jag och fruktar inte.Vad kan människor göra mig?
Psaltaren 56:5

Världen idag

Våga välja väckelsens villkor

Böneskolan Vi läser i kristen litteratur om stora väckelser som svept fram under gångna tider på speciella... tisdag 4/5 00:00

Gudsnärvarons villkor

Böneskolan ”Herre, vem får vara i ditt tält? Vem får bo på ditt heliga berg” (Ps 15:1). Psalmisten Davids bön... tisdag 27/4 00:00

Tron vilar på Skriftens Jesus

Böneskolan Det räcker inte att prata om Jesus i allmänhet när vi vittnar om vår tro, utan vi måste definiera... tisdag 20/4 00:00

Vad rör det dig? Följ du mig!

Böneskolan Jesus hade, efter sin uppståndelse, uppenbarat sig för lärjungarna vid Tiberiassjön och under en... tisdag 13/4 00:00

Viljornas kamp i Getsemane

Böneskolan Strax före påsk befinner sig Jesus med sina lärjungar i en trädgård med namnet Getsemane, vid... tisdag 30/3 00:00

Anden har inget eget ansikte

Böneskolan Äkta bön når längre än predikan. Förkunnelsen berör dödliga människor, bönen berör odödlig Gud.... tisdag 23/3 00:00

Ropa till Gud för Sverige

Böneskolan ”Ropa till mig, så ska jag svara dig och låta dig höra om stora och ofattbara ting som du inte... tisdag 16/3 00:00

Tolv beprövade steg till frihet

Böneskolan Tolvstegsprogrammet är för de allra flesta ett känt, och erkänt, självhjälpsprogram som skapades av... tisdag 9/3 00:00

Jobs varför och Guds tystnad

Böneskolan Jobs bok är en av Bibelns längsta böcker och handlar om den oskyldiga människans lidande. När vi nu... tisdag 2/3 00:00

Festa eller fasta med Kristus

Böneskolan I dag är det fettisdagen och imorgon är det askonsdagen. Kyrkoårets rytm är tänkt att hjälpa den... tisdag 16/2 00:00
E-tidning
Senaste magasinen
Senaste avsnitten:
Följ Världen idag i sociala medier