Om än min kropp och min själ tynar bort, så är Gud mitt hjärtas klippa och min del för evigt.
Psaltaren 73:26

Världen idag

De svenska näthandeln ökade med 14 procent i antal transaktioner hos svenska e-handelsföretag i december 2018, jämfört med samma period året innan. Foto: Erik Johansen/NTB scanpix /TT

”Webbutiken är det nya skyltfönstret”

Designa din egen sko. Eller provsov madrassen i butiken. I en alltmer digitaliserad värld är upplevelsen A och O för att locka kunden till den fysiska butiken, säger en e-handelsexpert.

Arbetsliv · Publicerad 08:00, 17 jan 2019

Svenskarna handlar alltmer på nätet. Enligt siffror från företaget Dibs, som tillhandahåller betalningslösningar, minskade handeln i fysiska butiker med cirka fyra procent i omsättning i december jämfört med samma period föregående år.

Samtidigt ökade näthandeln med 14 procent i antal transaktioner hos svenska e-handelsföretag.

För att ta del av allt innehåll på hemsidan behöver du ha en prenumeration på Världen idag.

Ingen prenumeration?

Prova Världen idag gratis i en månad

Har du inget lösenord?

För att du som prenumerant ska kunna logga in på vår hemsida behöver du först välja ett eget lösenord. Detta gör man i vår digitala kundtjänst. Tveka inte att kontakta kundtjänst om du har några frågor.

Islamister knyts till barnverksamheter

Samhälle. Misstänkta islamister med extrema åsikter kopplas till förskolor och familjedaghem. Det skriver Aftonbladet, som har gjort en kartläggning. –...

Fördjupa reformationens och väckelserörelsernas arv

Ledare Den kristna kyrkan är en båt som navigerar på ett stormigt hav. Det är då helt avgörande att veta vart man ska och hur man hittar rätt. Svensk...

Föreslår kannibalism för att rädda klimatet

Utspel. Att börja äta människokött kan vara ett sätt att rädda klimatet. Det menar Magnus Söderlund, professor på Handelshögskolan i Stockholm. Vissa tabun...