Arbetsliv
”Webbutiken är det nya skyltfönstret”
De svenska näthandeln ökade med 14 procent i antal transaktioner hos svenska e-handelsföretag i december 2018, jämfört med samma period året innan.
Foto: Erik Johansen/NTB scanpix /TT
Designa din egen sko. Eller provsov madrassen i butiken. I en alltmer digitaliserad värld är upplevelsen A och O för att locka kunden till den fysiska butiken, säger en e-handelsexpert.
Svenskarna handlar alltmer på nätet. Enligt siffror från företaget Dibs, som tillhandahåller betalningslösningar, minskade handeln i fysiska butiker med cirka fyra procent i omsättning i december jämfört med samma period föregående år.
ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL
2 månader för 10 kr!
KÖP
Världen idag
DIGITAL
129,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
HELG
159,-
kr/månad
KÖP
Världen idag
PAPPER
189,-
kr/månad
KÖP