Arbetsliv

”Webbutiken är det nya skyltfönstret”

De svenska näthandeln ökade med 14 procent i antal transaktioner hos svenska e-handelsföretag i december 2018, jämfört med samma period året innan.

Designa din egen sko. Eller provsov madrassen i butiken. I en alltmer digitaliserad värld är upplevelsen A och O för att locka kunden till den fysiska butiken, säger en e-handelsexpert.

Publicerad Uppdaterad

Svenskarna handlar alltmer på nätet. Enligt siffror från företaget Dibs, som tillhandahåller betalningslösningar, minskade handeln i fysiska butiker med cirka fyra procent i omsättning i december jämfört med samma period föregående år.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS