Reportage

Samuel följer sin store Idol

”Jag känner frid över att få syssla med något som gör skillnad”, säger Samuel Andersson. Foto: Hannes Grahn
Foto: Emilia Forsberg
Samuel Andersson på Frizon Foto: Fredrik Linde
Foto: Oskar Omne
Foto: Emilia Forsberg

Samuel Andersson hade precis avslutat sin medieutbildning när drömmen blev verklighet. TV4-programmet Idol behövde någon som kunde producera digitala inslag i sociala medier. Ett eftertraktat jobb som de flesta bara kan drömma om att få. Karriären mot stjärnorna tycktes utstakad, om det inte hade varit för den manande rösten på insidan …

Publicerad Uppdaterad

Digital Marketing Director. Samuel Andersson låter nöjd med titeln som följer med hans uppdrag som nyanställd i hjälporganisationen Hoppets Stjärnas team. Innebörden av den nyförvärvade yrkesbeteckningen är att Samuel ska se till att organisationen blir mer synlig i sociala medier, på webbsajten och i andra digitala kanaler.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS