Reportage

Redo att ”mediabomba” Stockholm med evangelium

”Dessa kampanjer är Guds verktyg för vår tid. Det handlar om kraften i media och i en tydlig uppföljning”, säger Hannu Haukka, verksamhetschef för IRR-TV. Foto: Jonas Adolfsson
2011 genomförde IRR-TV en stor mediakampanj i Helsingfors. Staden ”tapetserades” av reklamaffischer på husfasader och bussar. Foto: IRR-TV
"Kändisar" vittnar om Jesus i reklam på spårvagnar, på bussar och i tv. Foto: IRR-TV
Hannu tillsammans med sin fru Laura utanför produktionslokalerna. Foto: Jonas Adolfsson
Stockholm och Oslo kan stå på tur för kampanjer med mediamission. Foto: Jonas Adolfsson
Foto: Jonas Adolfsson
Foto: Jonas Adolfsson

På spårvagnar, i tv-reklam och med enorma reklamaffischer. Så har mer än 100 städer hittills ”bombarderats” med evangelium genom mediakampanjer från IRR-TV.”Vi har sett makalösa resultat”, säger verksamhetsledaren, dr. Hannu Haukka, som tror att Stockholm och Göteborg kan stå på tur.

Publicerad Uppdaterad

Högkvarteret utanför Helsingfors imponerar. Nypudrade programledare agerar i moderna studios och i huset finns totalt ett 50-tal anställda journalister, tekniker och redigerare. Härifrån sänds kristen tv till Finland och världen. Men härifrån planeras också de stadskampanjer som skakat städer i Asien och Europa.

Vill du läsa vidare?

Teckna en prenumeration för att ta del av denna artikel och mer på varldenidag.se.

ERBJUDANDE!
Världen idag DIGITAL

2 månader för 10 kr!

KÖP

Världen idag
DIGITAL

129,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
HELG

159,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Världen idag
PAPPER

189,-

kr/månad ​​​​​​

KÖP

Powered by Labrador CMS