Du är mitt beskydd, för nöd bevarar du mig, med frälsningens jubel omger du mig.
Psaltaren 32:7

Världen idag

Rusning till årligt kristet idrottsläger i Spanien

Antalet sökande till Krik:s träningsläger för unga vuxna skjuter i höjden. I år utökas lägren till två samtidigt som det även blir ett läger för alla över 40 år.

Nyheter · Publicerad 11:20, 7 mar 2018

Under två år har Krik, Kristen idrottskontakt, arrangerat träningsresor till Fuerteventura, Spanien, för unga vuxna mellan 19-39 år. I år valde organisationen att arrangera två läger i stället för ett eftersom antalet anmälda har gått från 66-90 på två år.

Och efter att anmälan öppnade i år hade – inom loppet av fem timmar – 130 platser bokats och 50 ställt sig på kö. 

– Jag blir glad och positivt överraskad, säger Olle Härde som är projektledare för Krik Training Camp.

– Jag känner mig liten i detta. Vi gör det bästa vi kan och resten är Guds förtjänst. 

Lägren har fokus på träning, men även kristen gemenskap och undervisning. 

– Finns det ett träningsintresse hos unga vuxna, så tror jag att det är väldigt attraktivt om det går att kombinera det med att växa i sin kristna tro, säger Olle Härde.

Nytt för i år är att det blir träningsläger även för dem som är 40 plus. 

– Det började med att föräldrar till oss, som jobbar här, undrade när de själva skulle få åka med, säger Olle Härde.

Årets lägerupplaga heter ”Krik Training Camp 4.0”, och går i samma anda som tidigare läger.

– Det kommer att vara härlig varm gemenskap blandat med träning och aktivitet. Vi riktar oss mot dem som vill förbättra sin hälsa och som samtidigt vill växa i sin tro, säger Olle Härde. 

Undervisningen vid sommarens läger kommer att hållas av bland annat Niklas Piensoho, föreståndare för Filadelfiaförsamlingen i Stockholm.

Kinas kristna ledare möter ökat våld med historisk deklaration

Förföljelse. I en frimodig proklamation har 279 kristna ledare i Kina gått ut och markerat emot de tilltagande övergreppen på kristna och kristen tro i landet....

Miljön en kärnpunkt i skapelseuppdraget

Ledare Profetröster behöver slå larm Ett kristet perspektiv handlar om att granska och analysera samhällsutvecklingen med Bibeln som karta och kompass. Det kräver ett stort mått av...